Na štajerskem avtocestnem odseku med Šentiljem in avstrijsko mejo so stekla pripravljalna dela za obsežno sanacijo dveh viaduktov. Po napovedih Darsa se bodo glavna gradbena dela pričela v začetku prihodnjega tedna. Zaradi obnove bo promet na približno kilometrskem odseku urejen po eni polovici avtoceste, kjer bo promet potekal dvosmerno.

Že to nedeljo bo na relaciji med Šentiljem in Pesnico vzpostavljen poseben režim – promet bo potekal po enem pasu v obe smeri. Zaradi vzpostavitve začasnih prehodov prek sredinskega ločilnega pasu bo med mejnim prehodom Šentilj in avtocestnim priključkom Šentilj zaprt prehitevalni pas v obeh smereh. Sledila bo preusmeritev prometa na eno smerno vozišče.

Obnova bo stala šest milijonov evrov z DDV

Projekt vključuje celovito obnovo viaduktov – od voziščne konstrukcije pred in za njimi do postavitve novih protihrupnih ograj. Obnovljena bosta viadukta v obeh smereh – proti Mariboru in proti Avstriji. Ob tem bodo izvedeni tudi ukrepi za povečanje prometne varnosti in izboljšanje pretočnosti.

Kot poudarjajo na Darsu, gre za ključno naložbo v prometno infrastrukturo, ki bo dolgoročno izboljšala pogoje za voznike in okoliške prebivalce.

Vrednost pogodbe znaša šest milijonov evrov z vključenim DDV. Izvajalec projekta je konzorcij podjetij IPI iz Rogaške Slatine in PEDOM ASFALTI iz Zagreba. Gradbena dela bodo trajala do sredine novembra. V prvi fazi bo obnovljen viadukt v smeri proti mejnemu prehodu, med zimo sledi prekinitev, spomladi 2026 pa se bo nadaljevalo z obnovo viadukta proti Mariboru.

Uresničevanje zahtev krajanov

Projekt je tudi odgovor na dolgoletne pozive Civilne iniciative AC Šentilj, ki je večkrat javno opozarjala na nevzdržne prometne razmere. Med drugim so zahtevali protihrupno zaščito in celovito sanacijo avtocestne infrastrukture.

Lani so krajani večkrat protestno prečkali križišče v Šentilju, s čimer so želeli opozoriti na nujnost ukrepanja. Član iniciative Rok Pirc je ob tem izpostavil, da tovorni promet povzroča poškodbe na bližnjih objektih in da prebivalci občutijo tresljaje in hrup tudi več sto metrov stran od avtoceste. Nova protihrupna zaščita naj bi pomembno prispevala k izboljšanju bivalnih razmer v okolici.