Mestna občina Maribor je skupaj z javnim podjetjem Nigrad še pred koncem leta začela obsežen projekt obnove lokalnih cest. Do leta 2029 nameravajo obnoviti približno 70 kilometrov najbolj dotrajanih odsekov, za kar bo po besedah vodje občinskega urada za komunalo Andraža Mlakerja potrebnih okoli 25 milijonov evrov. Z rebalansom proračuna so trenutno zagotovili dodatni milijon evrov.
Občina je že pred časom pripravila celovit masterplan za obnovo cestne infrastrukture. Skupaj z Nigradom so določili tehnične smernice projekta ter v sodelovanju s krajevnimi skupnostmi in mestnimi četrtmi oblikovali merila in prednostni seznam cest, ki bodo deležne prenove. Pri ocenjevanju so upoštevali stanje odsekov, prometno obremenjenost ter delež uporabe v javnem potniškem prometu.
Mlaker poudarja, da je načrt namenjen predvsem preplastitvam obstoječih cest, ne pa izgradnji novih ali večjih rekonstrukcij. V naslednjih petih letih je predvidena obnova 137 cestnih odsekov.
Dela bo izvedel Nigrad na podlagi t. i. in-house naročila, pri čemer bo podjetje prejelo koncesijo mestne občine. Investicijska dokumentacija in koncesijska pogodba sta še v pripravi. Ker bo za izvedbo projekta potrebno tudi kreditno financiranje, morajo soglasje dati vse občine solastnice podjetja – skupaj jih je enajst. Na občini pričakujejo, da bo mestni svet o projektu odločal še pred koncem leta.
Čeprav masterplan še ni uradno potrjen, so se obnovitvena dela že začela, saj je mestni svet z rebalansom proračuna zagotovil dodatna sredstva.
Prve obnove potekajo na ulicah Janka Sernca, Pri vrtnariji, Razvanjski in Streliški. Če bo vreme dopuščalo, bodo letos prenovili še cesto na Žavcarjev vrh, Vinarsko ulico in cesto v Drago. Nekatere mestne četrti so izrazile razočaranje, ker bodo na obnovo svojih cest morale še počakati, vendar Mlaker pojasnjuje, da so z lokalnimi predstavniki določili najbolj nujne posege glede na sprejeta merila.
»V sklopu tega projekta bodo obnavljani le tisti odseki, kjer ni potrebe po posegih v drugo infrastrukturo – gre izključno za preplastitve vozišč,« dodaja Mlaker. Med predvidenimi obnovami je tudi več cest v bolj oddaljenih delih občine.
Na občini poudarjajo, da to ni edini vir sredstev za ceste. Del denarja bo namenjen tudi rednemu vzdrževanju in celovitim rekonstrukcijam. V proračunu za leto 2026 je za cestno urejanje rezerviranih 4,6 milijona evrov, dodatna sredstva pa pričakujejo iz državnih in evropskih programov.
»V naslednjih petih do desetih letih želimo bistveno izboljšati stanje cestne infrastrukture v Mariboru,« še dodaja Mlaker.


























