Policija v zadnjem času beleži porast prijav prodajalcev, ki so na spletnih oglasnikih ponujali svoje izdelke, nato pa postali žrtve zlorabe plačilne kartice. Letos so prejeli približno 230 prijav, skupna povzročena škoda pa presega 230 tisoč evrov. Lani so obravnavali 70 podobnih primerov, v katerih je bilo oškodovanje ocenjeno na okoli 50 tisoč evrov.

Kako poteka prevara?
Prevaranti stopijo v stik s prodajalcem kmalu po objavi oglasa, običajno preko SMS-a ali aplikacij, kot sta Viber in WhatsApp. Izkažejo zanimanje za izdelek in hitro potrdijo nakup. Kot način plačila predlagajo storitev Brez skrbi ali plačilo prek dostavne službe. Prodajalcu pošljejo povezavo, ki vodi na spletno stran, po videzu identično strani ene izmed slovenskih bank ali dostavnih podjetij. Tam se zahteva vnos podatkov plačilne kartice (številka, datum veljavnosti, varnostna koda). Ti podatki se nato posredujejo goljufom, ki jih uporabijo za neupravičene transakcije.

Policijski nasveti za zaščito:

  • Plačila za prodane izdelke se nakažejo izključno na bančni račun – nikoli na številko plačilne kartice.
  • Podatkov o kartici ne posredujte neznancem, če ste v vlogi prodajalca.
  • Ne odpirajte povezav, prejetih v sporočilih, saj pogosto vodijo na lažne strani.
  • Če se znajdete na strani, ki od vas zahteva vnos podatkov plačilne kartice, takoj zaprite okno in ničesar ne vpisujte.
  • V primeru, da ste že vnesli podatke na lažni strani, takoj kontaktirajte svojo banko.
  • Če ste utrpeli finančno škodo, dogodek čim prej prijavite na policiji.