Volkswagen, eden največjih evropskih proizvajalcev avtomobilov, se pripravlja na obsežno preoblikovanje proizvodnje v Nemčiji, ki vključuje:
- zaprtje vsaj treh tovarn
- množična odpuščanja
- optimizacijo preostalih obratov v državi
Po besedah vodje sveta delavcev, Daniele Cavallo, spremembe ne bodo prizanesle nobeni tovarni, saj se podjetje sooča s potrebnimi varčevalnimi ukrepi, med katerimi je tudi možnost selitve nekaterih proizvodnih enot v tujino.
Cavallo je zaposlene opozorila, da so odločitve vodstva resne in da ne gre za običajna pogajanja. Največje tveganje za zaprtje obsežnejših enot so zabeležili v obratu v Osnabrücku, kjer so pričakovali novo naročilo podjetja Porsche, vendar to ni bilo potrjeno.
Sindikat IG Metall, ki zastopa večino delovne sile v podjetju, je na napovedane ukrepe reagiral ostro. Thorsten Gröger iz IG Metall je potezo označil za “zarezo v srce predane delovne sile,” obenem pa podjetje pozval, naj predstavi jasne in izvedljive načrte za prihodnost.
V trenutnem stanju pogajanj, ki so se začela po prekinitvi več kot 30 let starega dogovora o varnosti delovnih mest, IG Metall zahteva 7-odstotno zvišanje plač. Volkswagen namesto tega predlaga znižanje plač za 10 % in zamrznitev povišanj za prihodnji dve leti, kar je naletelo na nasprotovanje sindikata.
Volkswagen bo ob predstavitvi rezultatov tretjega četrtletja prihodnjo sredo razkril konkretne ukrepe za zmanjšanje stroškov dela in izboljšanje konkurenčnosti, kar bo ključno za nadaljnje naložbe v inovacije in proizvodnjo v Nemčiji.