spot_img

Tržni inšpektorat odsvetuje nakupe preko spletne strani https://marketshop-si.com/

V zadnjem tednu

- Oglas - spot_img

Na Tržnem inšpektoratu so v zadnjem mesecu prejeli več prijav potrošnikov, ki so preko spletne strani https://marketshop-si.com/ opravili nakup »akumulatorske kosilnice za travo«. Potrošniki so izdelek plačali ob prevzemu pošiljke, vendar pa so po odprtju pošiljke ugotovili, da se izdelek zelo razlikuje od izdelka, predstavljenega na spletni strani, je precej slabše kakovosti oziroma je bolj igrača kot naprava za košnjo trave. Na reklamacije potrošnikov se ponudnik ne odziva.

Kakšne so dodatne ugotovitve tržnega inšpektorata?

Po pregledu spletne trgovine ocenjujemo, da gre za spletno stran, kateri ne gre zaupati. Vsi izdelki v trgovini se prodajajo z visokimi popusti, s čimer skuša ponudnik potrošnika prepričati v hiter nakup, obstaja pa dvom, da so se ti izdelki dejansko kdaj prodajali po prečrtani redni ceni. Uporabljena slovenščina nakazuje na avtomatiziran prevod iz drugega jezika, iz pogojev uporabe pa izhaja, da naj bi kot ponudnik nastopalo kitajsko podjetje RUEN IMPORT AND EXPORT CO., LTD. Prav tako je identično spletno trgovino oziroma spletno trgovino, s katero upravlja isti ponudnik, mogoče najti tudi v drugih jezikih, npr. bolgarskem, litvanskem, hrvaškem, identično ali zelo podobno spletno trgovino pa tudi na drugih domenah (npr. https://smartshop-si.com/ in https://si.bestbuysolution.com/), kjer razen elektronskega naslova ni mogoče najti nobenih podatkov o ponudniku.

Nakup blaga preko spleta od neznanega prodajalca ali nepreverjenega prodajalca, sploh če ima ta sedež v državi, ki ni članica Evropske unije, je namreč tvegan, saj ni nujno, da bo potrošnik blago sploh prejel, če ga bo prejel, pa lahko ne bo ustrezal pričakovanjem potrošnika glede na opis, podan s strani prodajalca. V okviru možnosti, ki jih omogoča današnja tehnologijo, lahko sicer potrošniki veliko informacij o prodajalcu in ponujenem blagu pridobijo že preko spleta, tako lahko npr. pred odločitvijo za nakup preverijo tudi morebitne izkušnje drugih kupcev s prodajalcem (npr. preko različnih forumov).

Na koga se lahko žrtve spletne prevare obrnejo?

Potrošnikom, ki svoje nakupe opravljajo preko interneta, hkrati priporočamo, da si ogledajo tudi spletne strani Varni na internetu, preko katerih Slovenski center za posredovanje pri omrežnih incidentih SI-CERT uporabnike interneta seznanja z varno uporabo interneta ter s pastmi, na katere lahko uporabnik naleti pri tem – npr. Ali lahko zaupam spletni trgovini?, Kaj je zadaj #3: Lažna spletna trgovina, Kako preveriš spletno trgovino?

V primerih težav z nakupom od prodajalca s sedežem v Sloveniji se lahko potrošnik običajno za pomoč obrne na Tržni inšpektorat. Če se prodajalec nahaja v drugi državi članici Evropske unije, se lahko potrošnik za pomoč obrne na Evropski potrošniški center, ki kot del mreže evropskih potrošniških centrov, ustanovljene s strani Evropske komisije, nudi potrošnikom pomoč pri uveljavljanju pravic v razmerju do podjetja iz druge države članice EU. V primerih nakupa od prodajalca iz države, ki ni članica Evropske unije, bo potrošnik pomoč lahko iskal le pri morebitnih potrošniških organizacijah v državi prodajalca.

- Oglas - spot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. Ste na naši spletni strani opazili žaljiv komentar ali vsebino? Kontaktirajte nas!

Zadnje novice

00:02:30

Knjižnica Pobrežje se seli na novo lokacijo

Knjižnica Pobrežje se zaradi selitve na novo lokacijo v začetku septembra zapira. V bližnjem centru so prostori precej večji....

VAŠ GLAS

Kje boste letos dopustovali?

Hitre novice

Več podobnih novic

- Oglas - spot_img