Po Pesniški dolini pri Mariboru se je nekoč razprostiral mogočni viadukt. A do leta 1908 je bil zaradi slabe kvalitete opečnatega materiala ves viadukt zasipan. Danes je tako praktično neviden, po nasipu pa še vedno teče železniška proga.
Po 172 letih pa je padla odločitev: železniško progo Maribor–Šentilj je treba nadgraditi in izboljšati. Vzporedno ob ostankih starega viadukta so oktobra 2020 začeli z gradnjo novega, dolgega kar 896 metrov.
Letos avgusta je po zdaj najdaljšem viaduktu v Sloveniji zapeljal prvi vlak. Pred dvema letoma je prišlo do ideje, da bi na osnovi pobud občine Pesnica in Mestne občine Maribor ter poslanca Marjana Pojbiča iz vrst SDS oživili idejo, da bi čez stari viadukt uredili kolesarsko pot. Kot je za Mariborinfo pojasnil župan Gregor Žmak, zaenkrat ostaja le pri ideji, a verjame da bo pristojno ministrstvo za infrastrukturo opuščeno železniško traso namenilo za ureditev kolesarske poti. Tako bi po najkrajši poti povezali Maribor s kolesarskimi potmi, tako občine Pesnica, kot sosednjih občin ter s tem tudi celotno mrežo kolesarskih poti, ki je letos zgrajena v okviru kolesarskih povezav Območno razvojnega partnerstva Slovenske gorice.
Dodaja, da naj bi stari viadukt in predor postala del kolesarske poti Eurovelo 9, ki bo v Sloveniji potekala od Šentilja, mimo Pesnice pri Mariboru, Maribora in naprej do hrvaške obale.