Z novim šolskim letom se uvajajo pomembne spremembe v postopku vpisa v srednje šole, pri čemer bodo rezultati nacionalnega preverjanja znanja (NPZ) za devetošolce igrali ključno vlogo. Po novem bodo dosežki na NPZ iz slovenščine in matematike skupaj predstavljali kar 40 % končne ocene, ki se bo upoštevala pri vpisu v srednjo šolo, če bo vpis omejen. Zaključne ocene vseh obveznih predmetov iz sedmega, osmega in devetega razreda bodo še vedno predstavljale največji delež, in sicer 60 %.
Sprememba v sistemu predstavlja za učitelje osnovnih šol večji izziv. Zaskrbljeni so zaradi potencialnega povečanja pritiska s strani staršev, ki bi želeli zagotoviti čim boljše rezultate svojih otrok na nacionalnem preverjanju znanja (NPZ). Prav tako se bojijo, da bi nove zahteve privedle do preobremenitev tako učencev kot tudi učiteljev, saj bi se lahko povečan poudarek na NPZ odražal v večji obremenitvi pri pripravah in ocenjevanju.
Srednješolski ravnatelji na reformo gledajo bolj pozitivno kot osnovnošolski učitelji. Spremembe vidijo kot sito pri izboru bolje pripravljenih dijakov in menijo, da reforma ne bo prinesla večjih sprememb v njihovem delu.
Način priprave devetošolcev se sicer ne bo bistveno spremenil. Šole bodo še naprej izvajale priprave na NPZ, vendar bo poudarek na tem, da bodo učenci morali pokazati večjo samoiniciativnost in odgovornost pri doseganju dobrih rezultatov. To pomeni, da bodo morali devetošolci sami vložiti več truda in časa v pripravo na NPZ, saj bodo ti rezultati sedaj imeli večjo težo pri njihovem nadaljnjem šolskem uspehu.
V zaključku reforma prinaša raznolike izzive in priložnosti, vendar ostaja ključna naloga vseh deležnikov zagotoviti, da bodo spremembe v dobrobit učencev. Čeprav mnenja glede reforme variirajo, je cilj izboljšati proces prehoda iz osnovne v srednjo šolo in ustvariti bolj pravičen sistem vpisa. Kakšni pa bodo rezultati v praksi, pa bo pokazal čas.