Od danes se pri uvozu električnih vozil iz Kitajske v Evropsko unijo obračunava dodatna carina, ki lahko doseže 35,3 %. Ta ukrep, ki ga je potrdila Evropska komisija in objavila v uradnem listu EU, naj bi zagotovil dolgoročno konkurenčnost evropske avtomobilske industrije.

Odlok temelji na preiskavi, ki je pokazala, da kitajski proizvajalci akumulatorskih električnih vozil zaradi nepoštenih državnih subvencij pridobivajo prednost na evropskem trgu. Evropski komisar za trgovino Valdis Dombrovskis je poudaril, da želi EU z dodatnimi carinami zagotoviti pravične tržne pogoje ter podporo evropski industriji.

Dodatne carine, ki bodo veljale pet let, so bile uvedene kljub temu, da predlog na začetku meseca ni dobil kvalificirane podpore vseh članic. Deset držav je predlog podprlo, medtem ko jih je 12 ostalo nevtralnih in pet glasovalo proti, vključno z Nemčijo in Slovenijo.

Evropska komisija medtem nadaljuje pogovore s Kitajsko o alternativnih rešitvah, kot so cenovne zaveze, ki bi preprečile prodajo vozil pod določenimi cenami. Kitajska vlada, ki EU obtožuje protekcionizma, še ni podala uradne reakcije, vendar je že v preteklosti zagrozila z višjimi carinami na uvoz evropskih motorjev.