Danes se z izpitom iz slovenščine, na narodnostno mešanih območjih pa iz italijanščine oziroma madžarščine, začenja obvezno nacionalno preverjanje znanja (NPZ) za učence 3., 6. in 9. razredov. Letošnja novost je, da bodo dosežki devetošolcev vplivali na vpis v srednje šole.

NPZ prvič obvezen tudi za 3. razred

  • Letos je NPZ poleg 6. in 9. razreda prvič obvezen tudi za 3. razred.
  • Izjema so priseljenci, ki so se v slovenske šole vključili pred enim ali dvema letoma — zanje je preverjanje v 3. in 6. razredu prostovoljno, v 9. razredu pa obvezno za vse.

Preverjanje znanja po predmetih in datumih

  • Po današnjem preizkusu sledi v četrtek preverjanje iz matematike za vse tri razrede.
  • 1. aprila bodo šestošolci opravljali še preizkus iz tujega jezika, devetošolci pa iz tretjega predmeta.
  • Letos je minister za tretji predmet določil preverjanja iz biologije, geografije, športa in tujega jezika, pri čemer je določil, kateri predmet bo preverjan na posamezni šoli.

Trajanje preizkusov in objava rezultatov

  • Trajanje NPZ:
    • 3. razred: 45 minut na predmet
    • 6. in 9. razred: 60 minut na predmet
  • Objava rezultatov:
    • 3. razred: 15. april
    • 9. razred: 22. april
    • 6. razred: 5. maj

Dosežki pomembni za vpis v srednje šole

Ker bodo dosežki devetošolcev odslej upoštevani kot merilo pri vpisu v srednje šole v primeru omejitve vpisa, so v šolah zaznali večji pritisk staršev in povečano stisko med učenci, je povedala Mojca Mihelič, predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije.

Nadomestni dosežek za opravičene odsotnosti

  • Učenci, ki se zaradi opravičljivih razlogov ne bodo mogli udeležiti NPZ, bodo prejeli nadomestni dosežek.
  • Opravičljivi razlogi vključujejo:
    • Zdravstvene razloge s potrdilom zdravnika
    • Naravne nesreče
    • Smrt v družini
    • Udeležbo na mednarodnih tekmovanjih iz znanja ali veščin
    • Aktivno sodelovanje na velikih mednarodnih športnih dogodkih
  • O upravičenosti razlogov bodo odločale posamezne šole.

NPZ ostaja pomemben del izobraževalnega procesa, ki ne preverja le znanja, temveč odslej tudi vpliva na prihodnjo izobraževalno pot devetošolcev.