Vlada je pripravila obsežen paket zakonodajnih sprememb na področju osnovnošolskega izobraževanja, ki vključuje uvoz novih vsebin ter strožjo ureditev šolskega reda in ocenjevanja. Ena izmed ključnih novosti je predlagana uvedba novega predmeta Informatika in digitalne tehnologije, ki naj bi vstopil v 7. razred osnovne šole v šolskem letu 2026/27. Mnenja o smiselnosti tega predmeta so različna, a predlog predvideva njegovo obvezno ocenjevanje.

Za učence iz romske skupnosti naj bi bil vzpostavljen dopolnilni pouk slovenskega jezika, ki bi jim pomagal pri vključevanju v redni pouk. Spremembe pa ne zajemajo le učnih vsebin, ampak tudi področje vzgojnega delovanja šol.

Po novem naj bi se vzgojni načrt kot samostojen dokument ukinil, vsebine pa bi bile vključene neposredno v letni delovni načrt šole. Uvaja se jasnejša ureditev vzgojnih ukrepov – vzgojni opomin bo mogoč že ob prvi hujši kršitvi in bo lahko veljal tudi v naslednjem šolskem letu. Če učenec prejme tri opomine, se odpira možnost prešolanja na drugo šolo.

Predlog zakonodaje določa tudi pravno podlago za pregled osebnih predmetov učencev ob utemeljenem sumu posedovanja nevarnih snovi, obenem pa nalaga staršem odgovornost nadzora nad predmeti, ki jih otroci prinašajo v šolo.

Uporaba elektronskih naprav med poukom bo dovoljena le, če bo to nujno za učno proces – o tem bo odločal učitelj. Za učence, katerih vedenje ogroža varnost drugih, bo omogočeno prilagojeno izvajanje pouka.

Novela natančneje ureja tudi opravičevanje odsotnosti: razredniki ne bodo več opozarjali staršev na neopravičene izostanke, starši pa bodo lahko ob daljših neopravičenih odsotnostih soočeni z obvestilom Centru za socialno delo in celo s prekrškovnim postopkom.

Spremembe se dotikajo tudi ocenjevanja: učenci, ki zaradi neopravičene odsotnosti nimajo zaključene ocene, bodo morali opravljati predmetni izpit. Za sedmo- in osmošolce velja nova določba, da bo ponavljanje razreda obvezno tudi ob neudeležbi na popravnem izpitu – ne le v primeru neuspeha.

Skupaj predstavljajo te spremembe zaostritev pravil, večji nadzor nad disciplino in prisotnostjo učencev, hkrati pa tudi posodobitve, ki šolski sistem pripravljajo na izzive digitalne dobe.