Za dodatni razvoj kakovostne in avtentične ponudbe Maribora in širše okolice podeljuje Zavod za turizem Maribor certifikat Naše najboljše, ki zagotavlja izvirnost z geografskim poreklom. Letos bodo za lokalne ponudnike rokodelskih in kulinaričnih izdelkov in pridelkov ter turističnih storitev organizirali pet brezplačnih ocenjevanj, na podlagi katerih ponudniki pridobijo omenjeni certifikat.
Ocenjevanji v kategorijah “rokodelski izdelki in izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja” ter “pridelki in živilski izdelki” bosta v ponedeljek, 22. maja 2023, med 10. in 13. uro oziroma med 13. in 17. uro na Višji strokovni šoli za gostinstvo in turizem Maribor. Nadaljnji termini ocenjevanj sledijo v juniju, avgustu in septembru.
Lastnik in upravljalec kolektivne blagovne znamke Naše najboljše je Zavod za turizem Maribor, ki z razvojem znamke spodbuja dodano vrednost izdelkov in storitev domačih turističnih ponudnikov ter kratke dobavne verige v Mariboru in okolici. Do sedaj je certifikat Naše najboljše pridobilo 57 lokalnih ponudnikov.
Kako poteka ocenjevanje?
Ocenjevalna komisija v sestavi prof. dr. Janez Bogataj (priznani slovenski etnolog in poznavalec gastronomije slovenskih pokrajin), mag. Marlena Skvarča (višja predavateljica za področje prehrane na Oddelku za živilstvo, Biotehniška fakulteta, Univerza v Ljubljani) in doc. dr. Jana Vilman (specialistka za celostno komunikacijsko podobo in predavateljica na Fakulteti za turizem, Univerza v Mariboru) na podlagi prispelih prijav izdela oceno izdelkov, pridelkov in storitev skladno z merili v posameznih kategorijah.
Na področju prehranskih izdelkov ocenjujejo tako senzorične lastnosti kot celostno podobo izdelka s poudarkom na embalaži in označevalnih elementih (etiketa), zelo pomembna pa sta tudi zgodba o izdelku z razlikovalnimi prednostmi in poudarjanje lokalnega izvora. Tako na primer za želeje, marmelade in džeme upoštevajo lastnosti, kot so izvor živila, videz in barva, vonj, okus, tekstura ter embalaža, etiketa, zgodba, cena, certifikati, nagrade ipd., medtem ko so pri jedeh in pijačah postreženih na gostinski način pomembni tudi videz krožnika, velikost porcije, količina pijače, strokovna priprava in način postrežbe ter trajnostno in družbeno odgovorno poslovanje ponudnika.
Ocenjevanje je brezplačno in poteka za zaprtimi vrati, po njem pa komisija pripravi poročila o oceni posameznega izdelka s priporočili o nadgradnji in izda sklepe o pridobitvi certifikatov. Ponudnike, katerih prijave niso uspešne, povabijo na brezplačno individualno svetovanje z namenom dviga kakovosti njihove ponudbe in morebitno uspešno prijavo ob naslednjem ocenjevanju.