V šolskem letu 2020/2021 se je začel evropski program “priznanje digitalna šola” (angleško Digital Schools Awards) za spodbujanje in prepoznavanje inovacij, sodelovanja in razvoja spretnosti v digitalni tehnologiji med osnovni in srednjimi šolami.
Podpirajo ga program Evropske komisije, Erasmus+ (Ključni ukrep 3 – Podpora razvoju politik in sodelovanju), nacionalni vladni organi, vključno z Ministrstvom za izobraževanje, znanost in šport, ter vodilna tehnološka podjetja, kot so HP in AMD ter Microsoft v Sloveniji.
Več kot 90 osnovnih in srednjih šol je bilo izbranih za sodelovanje v pobudi, ki se kot prva te vrste izvaja v petih evropskih državah, in sicer na Irskem, v Litvi, na Škotskem, v Srbiji in Sloveniji.
V ponedeljek, 28. marca je Služba za digitalizacijo izobraževanja Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport organizirala zaključno srečanje ter svečano podelitev “priznanj digitalna šola”. Med dobitniki priznanja sta tudi Srednja ekonomska šola in gimnazija Maribor ter Osnovna šola bratov Polančičev Maribor.
Sodelujoče pilotne šole so za namen pridobivanja priznanja uporabile evropsko orodje SELFIE za samo-evalvacijo na ta način ocenile svoje prakse digitalnega učenja in poučevanja. Skozi evalvacijski proces so opredelile močna področja in tista, ki jih je mogoče še izboljšati. Šole so vseskozi imele podporo tako imenovanega kritičnega prijatelja (strokovnjaka s področja) ter dostop do virov s ciljem nudenja pomoči pri samem procesu samo-evalvacije in priprave vloge ter v nadaljnjem razvoju digitalne strategije šole.
Da bi dosegle status evropskih digitalnih šol, so morale šole pokazati močno vodstvo v digitalnem izobraževanju in zagotoviti zadosten dostop do virov in infrastrukture. Kot del prispevka so evalvirali tudi njihovo šolsko kulturo, strategije poklicnega razvoja in učne prakse. Tiste, ki dosegajo kriterije kakovosti programa evropskih digitalnih šol, so postavili merilo drugim, ki jim bodo sledili in bo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport bo uradno priznalo njihovo prakso digitalnega izobraževanja.