Danes praznujemo mednarodni dan enotne evropske številke za klic v sili 112, ki je ključna za hitro in učinkovito posredovanje reševalnih služb v primerih nesreč, ogroženosti ali drugih nujnih situacij.

Ta dan poudarja pomen osveščanja javnosti o pravilni uporabi številke 112 ter o ključni vlogi hitrega ukrepanja v nujnih primerih. Številka 112 je vseevropski sistem, ki zagotavlja dostop do reševalcev, gasilcev in drugih služb za pomoč v vseh državah članicah Evropske unije ter v nekaterih drugih državah. Njena največja prednost je, da je popolnoma brezplačna in deluje na vseh mobilnih ter stacionarnih telefonih, tudi brez SIM kartice.

Rekordno število klicev v letu 2024

V letu 2024 so Regijski centri za obveščanje v Sloveniji prejeli kar 598.402 klice, kar je za 16,67 % manj kot leto prej. Največ klicev v eni uri – kar 812 – je bilo sprejetih 14. septembra, med 4. in 5. uro zjutraj. Dnevni rekord števila klicev so zabeležili 19. januarja, ko je dispečerski sistem prejel 3.301 klic.

Številka 112 predstavlja most med ljudmi v stiski in reševalnimi ekipami, ki zagotavljajo pomoč. Zato je pravilna uporaba te številke ključna za varno in učinkovito delovanje sistema.

Kaj moramo vedeti ob klicu na 112?

Da bi reševalne službe lahko hitro ukrepale, je ob klicu na številko 112 pomembno, da klicatelj poda naslednje informacije:

  1. Kaj se je zgodilo.
  2. Kje se je zgodilo (natančna lokacija).
  3. Kdo potrebuje pomoč.
  4. Kakšne so okoliščine nesreče ali poškodbe.
  5. Kdo kliče (ime in kontakt).

Zahvala reševalcem in dispečerjem

Ob tej priložnosti Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje izreka zahvalo vsem dispečerjem, reševalcem, gasilcem in drugim, ki vsak dan nesebično skrbijo za našo varnost in pomagajo ljudem v stiski.

Vsak posameznik lahko prispeva k bolj varni družbi z odgovornim ravnanjem in preudarnim ukrepanjem. Številka 112 je namenjena vsem – uporabljajmo jo modro in le, kadar je to nujno potrebno.