Kurentovanje, ki je na Ptuju potekalo med 22. februarjem in 4. marcem, je po besedah Matica Bera, direktorja Javnega zavoda za mladino, šport in turizem Ptuj, doseglo rekordni obisk. Organizatorji ocenjujejo, da je mesto med 65. izvedbo tega tradicionalnega dogodka obiskalo več kot 100.000 ljudi.

Otvoritvena etno povorka je privabila 17.000 obiskovalcev, medtem ko si je mednarodno karnevalsko povorko na pustno nedeljo ogledalo približno 40.000 ljudi. Poleg tega so bile množice prisotne tudi na pustno soboto in torek, večerne dogodke pa je obiskalo 300 do 500 ljudi na noč.

Po podatkih Statističnega urada Republike Slovenije (SURS) je bilo v času Kurentovanja na Ptuju 4.885 prenočitev in 2.142 obiskovalcev. Ber ocenjuje, da je dejansko število višje, saj uradne statistike zajemajo le registrirane nastanitvene obrate, številni obiskovalci pa so bivali pri sorodnikih, prijateljih ali v neregistriranih nastanitvah.

V obeh vikendih Kurentovanja so bile nastanitvene kapacitete dobro zasedene, med tednom pa nekoliko manj. Organizatorji si zato v prihodnje želijo bolj enakomerne razporeditve obiska. Poudarjajo tudi vedno večje zanimanje za trajnostne oblike prevoza, kot so vlak, avtobus in kolo.

Finančni pregled Kurentovanja 2024

Največji strošek prireditve, ki je znašal 60.000 evrov, je bil povezan z infrastrukturo, vključno s čiščenjem, postavitvijo odrov, ozvočenjem, elektriko, varnostjo in okrasitvijo prostora.

Dodatnih 45.000 evrov je bilo namenjenih pogostitvi skupin, 32.500 evrov za promocijo dogodka, 20.000 evrov za program, ki je vključeval DJ-je, koncerte in animacije, 17.000 evrov za gostitev tujih skupin, 16.000 evrov za tisk in promocijske materiale, 14.000 evrov za organizacijo avtobusnih prevozov, 10.500 evrov za sklad za nagrade, ter 8.000 evrov za koordinacijo in moderacijo povork.

Po besedah Bera nepričakovanih stroškov ni bilo, razen manjših dodatnih delovnih ur.

Prihodki in ekonomski učinki

Med prihodke Kurentovanja sodijo sponzorska sredstva, prodaja prostora ponudnikom in prodaja spominkov. Mesto Ptuj pa v tem času dodatno zasluži z nastanitvami, turistično takso ter povečanim obiskom restavracij, barov in trgovin.