Po nedavni razpravi, ki jo je sprožila stranka SDS in se nanaša na domnevno sporno uvedbo območja z omejeno hitrostjo v Kamnici, smo preverili, kje po Mariboru so že vzpostavljene cone z omejitvijo na 30 km/h in kakšni so razlogi za njihovo uvedbo.
Po navedbah več nekdanjih akterjev prometne politike v mestu naj bi prva tovrstna cona zaživela že v času, ko je bil župan Boris Sovič, vendar nihče od sogovornikov ni znal z gotovostjo povedati, kdaj in kje natančno se je to zgodilo. Tudi na mariborski občini teh podatkov nimajo več, saj se prometne odredbe hranijo le desetletje. Vseeno več virov soglasno navaja, da je bila prva cona 30 vzpostavljena na levem bregu Drave, verjetno na Mladinski ali Smetanovi ulici, v bližini šol.
Večji del današnjih con z omejeno hitrostjo je bil uveden med letoma 2015 in 2022. Po pojasnilih mariborske občine je njihov glavni namen izboljšati varnost bolj izpostavljenih udeležencev v prometu, kot so pešci in kolesarji, ter zmanjšati intenzivnost motornega prometa.
Kljub temu nekateri prebivalci menijo, da označevanje teh con ni najboljše. Prometni znaki so postavljeni le na vhodnih in izhodnih točkah, talne označbe pa praviloma manjkajo. Aleš Klinc, vodja občinskega oddelka za promet, pojasnjuje, da je takšna ureditev skladna z državno zakonodajo in omogoča dosledno veljavnost omejitve hitrosti v območju, dokler ni označen njen konec.
Poleg con 30 pa občina načrtuje dodatne ukrepe za umirjanje prometa, med drugim tudi z uporabo radarjev. Marca so mestni svetniki prejeli študijo, ki je predlagala enajst možnih lokacij za njihovo namestitev. Občina je že kupila eno radarsko napravo in tri ohišja, a radarji v Mariboru do danes še ne delujejo.