Ptujska civilna iniciativa od občine zahteva odstop od dogovora za začasno navezavo hitre ceste

0
14

Civilna iniciativa za izgradnjo ptujske obvoznice je na županjo Nuško Gajšek in člane mestnega sveta naslovila javni poziv k odstopu od že leta 2018 podpisanega dogovora o začasni navezavi bodoče hitre ceste Ptuj-Ormož na obstoječo prometno povezavo med Markovci, Spuhljo in Ptujem. Bojijo se namreč, da bi ta še poslabšal kakovost njihovih življenj.

Kje se skrivajo razlogi za odstop od podpisanega dogovora?

Kot so v pozivu zapisali predstavniki civilne iniciative, je bil omenjeni dogovor med župani občin ob trasi načrtovane hitre ceste, ministrstvom za infrastrukturo in Darsom sklenjen julija 2018 in ga je takratni ptujski župan Miran Senčar podpisal brez potrditve mestnega sveta.

Podpisani dokument med drugim dovoljuje začasno navezavo ceste med Markovci in Ptujem na obstoječo državno cesto, ki bi še dodatno obremenila že tako preveč prometno Ormoško cesto in Puhov most skozi središče mesta. S tem se je država zavezala, da bo začasna navezava odpravljena največ 30 mesecev po sprejemu in pravnomočnosti uredbe o državnem prostorskem načrtu za zadnji odsek hitre ceste.

V civilni iniciativi poudarjajo, da takšen dogovor dejansko pomeni 30 mesecev od zakonske umestitve izbrane variante hitre ceste mimo Ptuja in ne po končani izgradnji odseka hitre do Markovcev, kot je znano, pa za zdaj še nič ne kaže, da so pristojni skupaj z lokalnim okoljem že našli primerno in za vse sprejemljivo varianto obvoznice.

Lokalna skupnost poziva občino k odstopu od dogovora o navezavi omenjene ceste. Njihove aktivnosti lahko preverite na povezavi s klikom na fotografijo.

Lokalna skupnost nevzavi ceste nasprotuje

Zaradi omenjenega dejstva se prebivalci ob državni cesti bojijo, da se bo po izgradnji odseka od Ormoža do Markovcev, ki je načrtovana za konec leta 2023, ter na njo načrtovani navezavi ceste od mejnega prehoda Zavrč do Formina tranzitni tovorni promet drastično povečal.

“To pomeni tudi dodatno ogrožanje zdravja in večjo ogroženost prometne varnosti,” pravijo v civilni iniciativi, kjer se, odkar so se seznanili z osnutkom strategije za razvoj prometa v Sloveniji, še bolj bojijo, da bi se začasna ureditev podaljšala na daljše časovno obdobje, saj ta končno ureditev povezave načrtuje šele do leta 2028, s čim se prebivalci, ki živijo ob omenjeni prometnici nikakor ne strinjajo.

Kakšni so odzivi občine in pristojnega ministrstva?

Na ptujski mestni občini zahteve civilne iniciative za zdaj še ne želijo komentirati, saj se, kot so pojasnili za STA, poziv nanaša tudi na mestne svetnike, z njihovim stališčem pa trenutno še niso seznanjeni.

Dogovor iz leta 2018 bi po mnenju civilne iniciative bistveno povečal število tovornjakov skozi središče mesta.

Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je sicer ob decembrskem poslanskem vprašanju poslanca Levice Boštjana Koražije na to temo zagotovil, da bodo poiskali primerno rešitev in preprečili zamašitev Puhovega mostu.

Kot je spomnil, je bilo v preteklosti predlaganih variant trase mimo Ptuja že kar nekaj, a nobena doslej ni bila sprejeta enotno. Med temi so bile tiste, ki bi potekale južno od Ptujskega jezera, a je tam težava območje Nature, nekaj različicam severno od jezera je nasprotovalo lokalno okolje. To se je nazadnje poenotilo okoli nove severne variante, ki bi bila delno speljana skozi predor.

Vrtovec, ki ne favorizira nobene od variant, je prepričan, da bodo v roku 30 mesecev po izgradnji odseka med Ormožem in Markovci našli ustrezno rešitev, s tem pa se bodo držali dogovora z župani, ki so pred časom pristali na začasno navezavo hitre ceste na Puhov most.

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here