Odbor DZ za infrastrukturo, okolje in prostor bo danes obravnaval predlog novele stanovanjskega zakona, ki je marca prestal prvo obravnavo v DZ. Odbor bo imel na mizi tudi predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber.

Kaj predvideva novela stanovanjskega zakona?

Novela stanovanjskega zakona, ki jo je DZ 8. marca v nadaljnjo obravnavo poslal brez glasu proti, med drugim predvideva zvišanje neprofitne najemnine in hkrati subvencij. Neprofitna najemnina se ni uskladila od leta 2007, zaradi česar imajo stanovanjski skladi premalo priliva, da bi lahko obstoječi stanovanjski fond primerno vzdrževali.

Dodatna sredstva za gradnjo stanovanj bi zagotovili z višjim dovoljenim zadolževanjem stanovanjskih skladov. Za aktivacijo zasebnih stanovanj je predvidena ustanovitev javne najemniške službe. Predvidene so med drugim tudi spremembe pri upravljanju večstanovanjskih stavb.

Siljenje" ministrstva za infrastrukturo z aplikacijo Uber nima veze z  digitalizacijo, še manj z revitalizacijo ekonomije
Odbor bo obravnaval tudi predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki prinaša podlago za delovanje platform za prevoze, kot je Uber.

Poslanci v splošni razpravi ocenjevali, da predlog vsebuje potrebne spremembe

Predlagane rešitve so večinoma pozdravili, nekaj pomislekov je bilo med drugim glede skrajšanja odpovednih rokov in učinkovitosti javne najemniške službe, več pa jih je pozvalo k zagotovitvi sistemskega vira za gradnjo stanovanj. Opozicija se je pri glasovanju ali vzdržala ali je predlog podprla, napovedali pa so vložitev dopolnil v drugem branju.

Predlog novele zakona o prevozih v cestnem prometu pa po besedah infrastrukturnega ministra Jerneja Vrtovca ne spreminja obstoječih pravil, upošteva delovnopravno zakonodajo in bistveno izključuje delo na črno. Po predlogu bodo namreč morali imeti vozniki, ne glede na to, ali bodo vozili s taksimetrom ali prek aplikacije, sklenjeno delovno razmerje po delovni zakonodaji z vsemi dovoljenji. Tako je zavrnil mnenje več sindikalnih predstavnikov, da takšne platforme pogosto temeljijo na kršenju delovne zakonodaje, saj vozniki nimajo urejenega statusa zaposlenih.

Odbor bo obravnaval tudi predlog sprememb resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa v Sloveniji za obdobje do leta 2030 ter poročilo o izvajanju resolucije o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa za leto 2019.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj