Mariborsko letališče pred iztekom pogodbe še brez rešitve

 

Dobre tri mesece pred iztekom pogodbe, s katero je država začasno upravljanje mariborskega letališča naložila državni družbi DRI, še vedno ni jasno, kaj bo z njim po koncu leta. Na DRI pravijo, da je morebitno podaljšanje pogodbe v pristojnosti infrastrukturnega ministrstva, kjer pa še vedno iščejo optimalno dolgoročno rešitev za obratovanje.

Minister Vrtvoec: Nadaljujemo z vsemi aktivnostmi

Hkrati na ministrstvu, ki ga vodi Jernej Vrtovec, ki se je na začetku poletja na to temo pogovarjal tudi z mariborskim županom Sašo Arsenovičem ter županoma sosednjih občin Miklavž in Hoče-Slivnica, pravijo, da nadaljujejo z vsemi potrebnimi aktivnostmi. Med drugim tako pripravljajo test javno-zasebnega partnerstva, študijo upravičenosti ter osnutek koncesijskega akta, po sprejetju slednjega pa bodo nadaljevali s postopkom za izbor dolgoročnega upravljavca letališča.

Medtem okoljsko ministrstvo še vedno vodi postopek umeščanja državnega prostorskega načrta za to območje. Kot pravijo pristojni, gre za zahteven in dolgotrajen proces, ki lahko traja več let, saj so vanj vključeni tudi ostali nosilci urejanja prostor ter vsa zainteresirana javnost. Trenutno je postopek v fazi zaključevanja stališč do pripomb in predlogov, prejetih v sklopu javne razgrnitve.

Začasni upravljavec DRI je sicer v prvem letu od sklenitve pogodbe julija lani do julija letos skupne stroške upravljanja letališča ocenil na dobrega 1,5 milijona evrov, denar pa so v celoti prejeli povrnjen s strani resornega ministrstva.

Mariborsko letališče skorajda brez prometa

V prvih osmih mesecih so namreč našteli le 2081 potnikov, tovornega prometa pa sploh ni bilo. Odziva ni bilo niti na idejo, da bi letališče v času pandemije postalo parkirišče za precej prizemljenih letal. Kot so pojasnili na DRI, storitev sicer nudijo že vse od junijskega prejema soglasja s strani države, a so v tem času tudi konkurenčna letališča ponudila podobne storitve, tako da večjega povpraševanja ni.

Letališče kot poligon za treninge tujih letalskih družb

Na DRI so še poudarili, da je bilo letališče doslej, torej tudi v času epidemije, ves čas odprto, nemoteno so na njem izvajali prevoze organov za transplantacijo in nujno helikoptersko medicinsko pomoč, do konca junija pa so ustvarili dobrih 200.000 evrov prihodkov.

V času epidemije so bila v celoti ustavljena tudi šolanja pilotov, je pa zadnje dni s treningi pri njih vendarle znova začela družba Austrian Airlines. Avstrijski prevoznik namreč mariborsko letališče že vrsto let uporablja kot glavno letališče za šolanje posadk, pred pandemijo pa so bila večkrat v Mariboru na treningih tudi letala družb SunExpress Germany, People’s Viennaline, Swiss Air in Laudamotion.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj