Koronavirus z dolgotrajnim vplivom na mobilnost

Pandemija covida-19 bo imela dolgoročni vpliv na mobilnost, je pokazala raziskava Evropske potrošniške organizacije, v kateri je sodelovala tudi Slovenija. Vprašani pričakujejo nekoliko večjo uporabo avtomobila, bolj priljubljeno pa bo postalo tudi kolesarjenje, pri čemer bo sedem odstotkov vprašanih kolesarilo prvič.

Množičen porast dela od doma

Sodelujoče v raziskavi so najprej povprašali glede možnosti dela od doma. Pred epidemijo je imela v Sloveniji to možnost le dobra četrtina sodelujočih, ki delajo. Med prvim zaprtjem, torej od marca do začetka maja, se je ta delež povečal na skoraj dve tretjini, v poletnih mesecih pa je spet padel na 40 odstotkov, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Oktobra je 56 odstotkov vprašanih odgovorilo, da lahko vsaj občasno svoje delo opravljajo od doma, vendar jih po koncu epidemije le 30 odstotkov pričakuje, da bodo lahko na daljavo delali še naprej.

“V primerjavi s povprečjem v vseh sodelujočih državah (47 odstotkov) je ta delež precej majhen, tudi poletno zmanjšanje možnosti dela od doma je bilo pri nas večje kot drugod po Evropi,” so zapisali v ZPS.

Manj javnega prevoza, porast kolesarjev

V primerjavi s stanjem pred začetkom epidemije se je oktobra najbolj zmanjšal delež uporabe javnega prevoza. Deleža uporabe javnega prevoza tako pred epidemijo kot oktobra sta bila v Sloveniji za polovico manjša kot v Evropi.

“Nič nenavadnega ni, da so vprašani med največjimi spremembami izpostavili zmanjšanje gneče v prometnih konicah; tu je v Sloveniji delež tistih, ki opažajo zmanjšanje gneče, višji od povprečja v vseh državah,” so navedli.

So pa udeleženci ankete v vseh državah izpostavili, da se je povečal čas, potreben za dosego cilja. V Sloveniji je tako odgovorilo 17 odstotkov vprašanih. V primerjavi z ostalimi državami je v Sloveniji več takšnih, ki so oktobra zaznali zmanjšanje stroškov prevoza.

71 odstotkov vprašanih bo avtomobil predvidoma enako pogosto kot pred epidemijo uporabljalo tudi po njej, šest odstotkov je takšnih, ki bodo v avtomobil sedli manj pogosto, približno 13 odstotkov pa se bo s svojim avtomobilom vozilo bolj pogosto.

Tu je povprečje v sodelujočih državah še bolj v prid prehodu na vožnjo z avtomobilom, saj je skupno 21 odstotkov vprašanih prepričanih, da ga bodo po pandemiji uporabljali več kot doslej.

Pri uporabi kolesa je ta delež v vseh državah 23-odstoten, v Sloveniji pa 22-odstoten. Med njimi je približno tretjina takšnih, ki bodo kolo šele začeli uporabljati. “Ta delež je v Sloveniji med največjimi v sodelujočih državah, zato lahko zaključimo, da bo kolesarjenje po epidemiji pri nas dobilo dodaten zagon,” so izpostavili.

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj