Gospodarsko razpoloženje januarja malenkost boljše

0
38

Gospodarsko razpoloženje se je v Sloveniji januarja malenkost izboljšalo. Vrednost kazalnika gospodarske klime je bila po podatkih statističnega urada pri -7,1 odstotne točke, kar je 2,2 odstotne točke višje kot decembra.

K zvišanju vrednosti prispevali vsi kazalniki

Kazalnik zaupanja v predelovalnih dejavnostih se je okrepil za 1,5 odsotne točke, kazalnik zaupanja v storitvenih dejavnostih za 1,3 odstotne točke, kazalnik zaupanja v gradbeništvu in kazalnik zaupanja med potrošniki pa sta zrasla po 0,1 odstotne točke. Vpliv kazalnika zaupanja v trgovini na drobno pa je bil nižji za 0,7 odstotne točke.

Na letni ravni se je medtem vrednost kazalnika gospodarske klime v primerjavi s prvim lanskim mesecem znižala za 11,1 odstotne točke. Na letno znižanje so vplivali vsi kazalniki, razen kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih. Slednji je bil višji za 2,5 odstotne točke.

Kazalnik gradbeništva navzgor, trgovine navzdol

Statistični urad je v ločenem sporočilu zapisal, da se je kazalnik zaupanja v gradbeništvu ter predelovalnih in storitvenih dejavnostih januarja zvišal, medtem ko se je v trgovini na drobno znižal. Podjetja pri njihovem poslovanju omejujejo negotove gospodarske razmere, slabi vremenski pogoji in koronavirus.

Vrednost kazalnika zaupanja v predelovalnih dejavnostih je bila januarja za štiri odstotne točke višja kot decembra in za pet odstotnih točk višja od dolgoletnega povprečja. Na letni ravni je bila vrednost kazalnika višja za šest odstotkov.

Vrednost kazalnika zaupanja v gradbeništvu je bila januarja za dve odstotni točki višja kot decembra, od vrednosti januarja lani pa je bila za štiri odstotne točke nižja, vendar še zmeraj višja od dolgoletnega povprečja (za 14 odstotnih točk).

Štirje poglavitni omejitveni dejavniki

Največ podjetij v gradbeništvu je kot glavni omejitbveni dejavnik v svoji dejavnosti navedlo slabe vremenske razmere (40 odstotkov oz. 21 odstotnih točk več kot v prejšnjem četrtletju). Sledili so velika konkurenca v dejavnosti (26 odstotkov oz. šest odstotnih točk manj), koronavirus (25 odstotkov oz. 10 odstotnih točk več) in nezadostno povpraševanje (23 odstotkov oz. enako kot v prejšnjem četrtletju).

Vrednost kazalnika zaupanja v storitvenih dejavnostih je bila medtem januarja letos za štiri odstotne točke višja kot v decembra, hkrati pa za 26 odstotnih točk nižja od vrednosti v januarju 2020 in za 18 odstotnih točk nižja od dolgoletnega povprečja.

Tudi v storitvenih dejavnostih je delo v največ podjetjih najbolj oteževal koranavirus (38 odstotkov podjetij oz. tri odstotne točke več kot v prejšnjem četrtletju), takoj za njim pa nezadostno povpraševanje (34 odstotkov oz. 1 odstotno točko manj). Poslovanje v 26 odstotkih podjetij je po njihovi oceni potekalo brez ombejitev (kar je za eno odstotno točko manj kot v prejšnjem četrtletju).

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here