Prihodnost beograjskega prometa doživlja prelomni trenutek, saj se po dolgih letih načrtovanja in priprav naposled utira pot za uvedbo prvega dela beograjskega metroja. Po poročanju srbske tiskovne agencije Tanjug je direktor javnega komunalnega podjetja Beogradski Metro i Voz, Andreja Mladenović, ta teden napovedal, da naj bi prvi del te dolgo pričakovane infrastrukture začel delovati najpozneje do leta 2029.
Prva linija tega ambicioznega projekta bo dolga 16 kilometrov in predstavlja le prvi korak k večjemu načrtu, ki naj bi preoblikoval način, kako se prebivalci in obiskovalci premikajo po beograjski prestolnici. Z naložbo, ki naj bi znašala kar tri milijarde evrov po prvih ocenah, se napovedujejo pomembni premiki v urbanem prometu, ki bi lahko izboljšali tako učinkovitost kot tudi kakovost življenja v mestu.
Dela in testiranja na prvi progi beograjskega metroja naj bi zaključili predvidoma do leta 2028, kar pomeni, da se bližamo ključnemu obdobju, ko bodo prebivalci Beograda lahko prvič okusili prednosti podzemne poti. Andreja Mladenović je dodal, da bo kar 85 odstotkov gradnje financiranih s krediti, preostalih 15 odstotkov pa iz sredstev državnega proračuna, kar kaže na pomembnost tega projekta za državo kot celoto.
Podpora za ta projekt je močna tudi na politični ravni, saj je srbski finančni minister Siniša Mali že pred tem izrazil pripravljenost vlade za podporo projektu. Pripravljalna dela za gradnjo metroja naj bi se končala junija, je dodal. Minister za gradbeništvo, promet in infrastrukturo Goran Vesić pa je poudaril, da se bo že v naslednjem letu začela gradnja po celotni prestolnici, kar kaže na resnost in zavezanost izvedbi tega projekta.
Prva linija beograjskega metroja, kot je pojasnil minister Mali, bo obsegala 21 postaj in bo dolga 21 kilometrov. Druga linija, ki naj bi sledila, pa bo daljša za tri kilometre in bo vključevala 24 postaj. To odpira vrata novim možnostim za povezovanje mestnih središč, lažje in hitrejše potovanje ter spodbuja trajnostno mobilnost v Beogradu.
Obetajo se zanimivi časi za Beograd, saj se mesto pripravlja na prehod v novo dobo urbanega prometa. Z uvedbo metroja se obeta ne le preprosto premikanje po mestu, temveč tudi novi načini razmišljanja o urbanističnem načrtovanju, trajnostnem razvoju in kakovosti življenja za vse prebivalce. Beograjski metro ni le infrastrukturni projekt, temveč tudi simbol napredka in prihodnosti, ki se vzpenja izpod tal mesta na Donavi.